Як вийти на работу після декрету

Як правильно вийти з декрету – поради мам

Blonda дає корисні поради жінкам, які мають повернутися на роботу

Багато мам дуже чекають, коли зможуть вирватися з постійних домашніх турбот, коли зможуть знову стати бізнес-леді і продовжити професійну діяльність, але вихід з декрету завжди так чи інакше супроводжується стресом. Постарайтеся за допомогою нескладних порад цей стрес мінімізувати.

1. Найголовніше – ви повинні любити те, чим займаєтеся. Прокидатися з думкою, що треба йти на нецікаву роботу, дуже важко, а йти від улюбленої дитини на нецікаву роботу важко подвійно. Нічого доброго з цього не вийде, до вечора у вас не залишиться сил на сім’ю і додасться роздратування. Я не втомлюся повторювати, що декрет – це чудовий час, щоб навчитися новому або прокачати необхідні навички і, нарешті, знайти те, що вам до душі, якщо ви не зробили цього до народження дитини.

Фото Мама в декреті

2. Обов’язково підготуйте до розлуки і себе, і дитину. Адже це новий етап у вашому житті, а для нього – новий етап зростання. Вас не повинно супроводжувати почуття провини від того, що ви йдете, малюкові теж потрібно розвиватися і пізнавати світ, і в цьому світі є не тільки ви.

3. Визначте заздалегідь, з ким буде залишатися ваша дитина: вихователь дитячого садка / бабуся / няня. Не варто поєднувати етап адаптації з першими робочими днями, краще підготувати обстановку за пару місяців, щоб малюк міг звикнути до нових умов, а вам не доводилося нервувати на роботі, як там дитина без вас.

4. Як у вас з’явиться пара вільних годин, поки дитина проходить адаптацію, саме час пройтися по магазинах для пошуку нових речей. Вихід на роботу сприймайте як привід вбиратися і фарбуватися кожен день, адже будемо чесні: сидячи з дитиною, ми часто забуваємо про себе.

5. Поки ви були в декреті, багато могло змінитися, але не варто цього боятися. Тільки уявіть, як здорово знову спілкуватися з колегами, вчитися і розвиватися у своїй сфері. Так, спочатку буде нелегко, але ви швидко адаптуєте, тому що мама може все! У мам навички тайм-менеджменту доведені до досконалості.

Як вийти з декрету на работу – корисні поради

  • Позбутися від фанатизму. Я не супервумен, а добробут компанії залежить не тільки від мене. Навколо повно людей, які можуть і повинні виконувати свою роботу самі. Я почала регулярно погоджувати з керівником пріоритетність завдань і чітко слідувати цьому плану. Перестала завантажувати себе додатковими справами. В результаті і колеги стали більш дисциплінованими, і керівник був задоволений, що я фокусируюсь на основних питаннях.
  • Користуватися всіма прийомами тайм-менеджменту. Виявилося, що вони реально працюють. Наприклад, мені допомогло поділ справ на важливі і неважливі, термінові і нетермінові. Якщо братися тільки за термінові справи, то поступово все справи стають терміновими, і робота перетворюється в гасіння пожежі. Секрет успіху полягає в тому, щоб в плановому порядку вирішувати питання, дедлайн по яким далеко попереду. Тоді поступово термінових справ стане менше, і з’явиться відчуття контролю за своїм часом і завантаженням.
  • Делегуйте. Я також почала делегувати складніші завдання своїм підлеглим, тим самим розвиваючи їх. Це в результаті істотно підвищило загальний рівень моєї команди.
  • Приїжджати на роботу раніше. По-перше, поки дитина спить, набагато легше вислизнути з дому. А по-друге, ці 1,5-2 години в порожньому офісі були для мене найбільш плідними за весь день.
Тайм менеджмент для женщин - как все успевать
Делегуйте справи

Поки ніхто не відволікав, я встигала переробити купу справ. Це дозволило йти додому вчасно. Як виявилося, після 6 години вечора стільки всього можна встигнути – ціле життя прожити! Займатися спортом, танцями, ходити в театр, на виставки. Зустрічатися з друзями.

  • Не брати роботу додому. Тому що на роботі я – менеджер, а вдома я – мама і дружина. Це дві абсолютно різні ролі, і кожні півгодини перемикатися з однієї в іншу – вкрай енергозатратно.
  • Користуватися можливостями віддаленої роботи. Один день в тиждень я намагалася не призначати живих зустрічей і працювала в кафе поряд з будинком. Це дозволяло економити мінімум годину на дорозі.
  • Делегувати домашні справи. Частина домашніх справ необхідно було з кимось розділити, на все мене не вистачало. І те, що я могла абсолютно спокійно передоручити, – це прибирання в будинку і приготування їжі.

Мені допомогла помічниця по господарству раз в тиждень: вона проводила вологе прибирання, розкладала по місцях речі, прала, прасувала, наводила порядок у ванній і на кухні. В місяць вона мені обходилася в 3 тисячі гривень. І це точно варто було тих зусиль і часу, які я змогла економити на прибиранні.

Про приготуванні їжі я домовилася з нянею. В її обов’язки входило готувати для дитини. Ми вирішили, що вона буде готувати в більшому обсязі, щоб вистачало всім. Ніякої надбавки до заробітної плати вона за це не попросила.

Через місяць після введених побутових поліпшень я зрозуміла, що делегування простих завдань дозволяє мені фокусуватися на своїх пріоритетах.

Позбутися від почуття провини перед дитиною. Будь-яке почуття, яке ми відчуваємо, – це наше особисте переживання, і працювати з ним необхідно перш за все всередині себе.

Мені запам’яталася метафора одного з дитячих психологів:

«Діти як газ, вони заповнюють весь простір, яке ви їм надаєте».

Я невідривно провела з сином перші 2 роки його життя, насолодилася роллю виключно мами. Повертатися в цю роль, забувши про свою професійну реалізації, тільки для того, щоб позбутися від почуття провини, я не готова. Більш того, відмовившись від роботи, я втрачу частину себе, стану нереалізованої, нещасної, злий, незадоволеною мамою. Кому це потрібно? Правильно. Нікому.

Проводячи час з сином, я стала стежити за якістю нашого спілкування. Ми стали більше грати, вчитися, гуляти, ходити на заходи. Це перевело наше спілкування на інший рівень, і я перестала мучитися тим, що приділяю йому недостатньо уваги.

  • Знайти хорошу няню. Наша няня виявилася прекрасною господинею і просто дуже позитивним, душевною людиною. З нею я могла спокійніше залишати малюка.
 няня, дитина і мама
Фото: няня, дитина і мама

Звичайно, знайти хорошу няню непросто, але це один з ключових факторів успіху. Для мене пріоритетом у виборі няні було її взаємодія з дитиною. Так як я сама інтроверт і не люблю багато говорити, яскраво висловлювати свої емоції, я шукала няню-екстраверта, яка зможе це робити легко і невимушено. Крім того, я шукала добру домашню жінку зі сформованою особистим життям, щасливу, реалізовану, щоб вона любила свою професію і в спілкуванні з дитиною випромінювала радість і позитив.

  • Приділяти увагу відносинам із чоловіком. Разом з чоловіком ми вирішили, що мінімум один раз в тиждень будемо ходити на побачення. Куди завгодно: в кіно, в театр, в ресторан, в гості, просто гуляти в парку. Але будемо проводити час удвох, розуміючи, що наше цінне «ми» потребує турботи і уваги.
Близькі відносини

Через півроку після мого виходу на роботу ми вперше залишили дитину з бабусями і нянею і поїхали у відпустку удвох. Вийшов другий медовий місяць, який згадуємо досі.

  • Запасатися енергією. Всі перераховані вище аспекти життя вимагають від мене енергетичних витрат. Якщо я хочу цією енергією ділитися, значить, необхідно її десь брати. Наприклад, я обожнюю співати, грати на гітарі та фортепіано, танцювати, колись любила плести з бісеру, без розуму від театру. Куди поділися всі ці захоплення? Таке відчуття, що, знайшовши улюблену роботу, я повністю в неї занурилася, забувши про себе колишньої. А потім пірнула з головою в материнство. І ось тільки тепер почала згадувати про себе і свої інтереси.

Я вибрала найулюбленіше – танці, записалася в студію латиноамериканських танців. Ефект від першого заняття пам’ятаю до цих пір. Немов пурхаючи над землею, я вийшла на вулицю, і світ здався набагато яскравіше, наче я потрапила з чорно-білого в кольорове кіно. Чи треба говорити, що танці для мене стали практично терапією. Адже, коли щаслива мама, щасливі всі.

Дотримуйтесь баланс між роботою і сім’єю. Не беріть на себе чужі справи і не дозволяйте колегам вішати на вас свої завдання. Вчіться говорити «ні». Так ваша робота не буде страждати, завдання будуть виконані вчасно, а нерви – цілі. Не доводьте себе до фізичного та емоційного виснаження. Увечері складайте список справ на завтра. Це допоможе вам переключитися на режим відпочинку, не тримати справи в голові і якісно провести час з сім’єю.

Вихід з декрету – новий хвилюючий етап для всіх, але це час змін необхідно для повноцінного розвитку і матері, і дитини. Будьте щасливі адже попереду стільки відкриттів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *